منتديات روزاليتا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات روزاليتا

البوابةالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

قصه حقيقيه وفعلا بجد

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
نبيل
مشرف قسم الكمبيوتر
مشرف قسم الكمبيوتر
نبيل

قصه حقيقيه وفعلا بجد Empty
مُساهمةموضوع: قصه حقيقيه وفعلا بجد   قصه حقيقيه وفعلا بجد Icon_minitimeالسبت أكتوبر 20, 2007 9:46 pm

قد لا تنام بعد سماعك لهذه القصة ، وقد تبكي طويلاً ، وتحزن على هذه الفتاة ..

إنها فتاة عمرها ( 16 ) سنة .

قالت لها صديقتها : ما رأيك أن نفطر سوياً بعد خروجنا من الإمتحان .
.
قالت الفتاة : ما عندي مانع .

ثمَّ ركبا السيارة سوياً ، وكان السائق يقود السيارة ، وهما في المرتبة الخلفية .

تقول الفتاة : ولم أشعر بنفسي إلاَّ وأنا خارج محيط البيوت ، والسيارة قد وقفت أمام مزرعة كبيرة ، والباب مفتوح ، فأدخلنا السائق إلى داخل المزرعة ، وإذا بي أرى مبنى أمامي ، وتفاجئت وإذا بمجموعة من الشباب يفتحون الباب ويُخرجونني منها . .

وأدخلوني إلى داخل المبنى ، بكيت وارتفع صوتي . . ولكن لا أحد يسمع . . فلما دخلت . . رأيت مجموعة من الفتيات أمامي ، ومجموعة من الشباب ..

شعرت بالخوف والندم والحزن . ماذا يجري هنا ؟ وأين أنا ؟ ومن هؤلاء ؟ وماذا سيفعلون بي هنا ؟

أسئلة كثيرة ترددت على ذهني في ثوانٍ سريعة ، ولكن لم أجد لها جواباً , ورأيت كاسات غريبة أمام الفتيات ، ولكنني علمت أنها كاسات ( خمر ) ، فأجبروني أنا والفتيات على شرب الخمر ، وشربنا وأصاب عقولنا ما أصابها ، فعشنا في " سُـكْر وإغماء للعقـل " .

وبعد ذلك نزعوا ملابسي . . وبدأت الجريمة التي تتفطَّر لها السماوات السبع والأراضين السبع ومن فيهن .

سالت دموعي . . وتقطَّع قلبي . . ولحظات ويذهب شرفي . . وتنتهي حياتي . .

ليس أنا فقط ! بل كل الفتيات ، ذاقوا المرارة التي ذُقتُها . .

طبعاً كل هذه الجريمة كانت موثقة بالتصوير . . ليتم التهديد لنا بعدها . .

فرجعت . . ولكني . . ميتة . . نعم . . فقدتُ عفافي . . وشرفي . .

يا اللــــــه ! هل صحيح ما جرى ؟ هل أنا في حلم أو في حقيقة ؟ يا تُرى هل فعلاً ما جرى
؟
لقد رجعتُ ويا ليتني

(( مت قبل هذا وكنت نسياً منسياً )) .

لقد رجعتُ ولكن ! بدماء العفاف ، ودموع الحزن ، وآهات الحسرة . . .

يا تُرى كيف سأعيش بقية حياتي ؟ أم يا تُرى كيف سأذوق لذة النوم ؟ كيف سأتزوج

وأكون زوجةً بكراً ؟

طال حُزني ، ولكن بعد أيام . . إذا بالهاتف يرن ، فرفعت السماعة وإذا به الشاب الذي {هدم

حياتي} ، يُهددني بالصور . . .

بكيت ، ولكنه مجرم وخبيث وفاسق ، لقد غابت عنه معالم الفطرة . . ومعاني الإنسانية .

. وأصبح لا يهتم إلاَّ بجريمة الزنا . . .

يا تُرى من سينصرني عليهم ؟ ومن سيحمي أعراض فتيات أُخريات ينتظرهم أمثال هذا

المجرم ؟

أخي . اختى. هذه تكون عبره لكل البنات وانا عارف ان البنات كده بس مش كلهم يعنى نقول 90 فى الميه منهم كده والباقى كويس . . .

SemSemA ElMasrY
المشرف العام
المشرف العام
SemSemA ElMasrY

مُساهمةموضوع: رد: قصه حقيقيه وفعلا بجد   قصه حقيقيه وفعلا بجد Icon_minitimeالأحد أكتوبر 21, 2007 8:50 am

اولا انا بشكرك على قصتك بس انا عايزة اقولك حاجة مش 90فى المية من البنات زى ما بتقول ولا حاجة لان لو كدا تبقى الدنيا خلاص نهيتها قربت لان لما يكون 90فى المية مش كويسين تبقى غابة
وانت عكستها لان90فى المية كويسين والباقى مش كويسين ومش معنى انك قابلت واحدة مش كويسة يبقى الكل كدا
وعلى فكرة البنت اللى فى القصة واضح انها ساذجة شوية لان مش معقول اى بنت تركب مع اى واحدة زميلتها عربية وخلاص وكمان العربية تخرج بيهم فى مكان معزول وهى عادى كدا مكتفية بصمتها دول رايحين يفطروا يعنى لو العربية بعدت شوية كانت وقفت العربية فى ثوانى ونزلت
على العموم بشكرك تانى مرة لقصتك ويارب الكل يعتبر بيها
Dream
عضو نشيط
عضو نشيط
Dream

مُساهمةموضوع: رد: قصه حقيقيه وفعلا بجد   قصه حقيقيه وفعلا بجد Icon_minitimeالخميس أكتوبر 25, 2007 4:53 pm

السلام عليكم
هما صحيح البنات خايبنى شويه وبينضحك عليهم بس مش للدرجه دى يعنى دى تبقى هبله اوى البنت اللى انت بتتكلم عليها دى وربنا يسترنا جميعا
Dream
عضو نشيط
عضو نشيط
Dream

مُساهمةموضوع: رد: قصه حقيقيه وفعلا بجد   قصه حقيقيه وفعلا بجد Icon_minitimeالخميس أكتوبر 25, 2007 4:54 pm

وياريت يا نبيل لما تبقة تقول قصه ما تبقاش تقولها بالتفصيل كده لان كده فيها كلمات تخدش الحياء
شكرا
نبيل
مشرف قسم الكمبيوتر
مشرف قسم الكمبيوتر
نبيل

مُساهمةموضوع: رد: قصه حقيقيه وفعلا بجد   قصه حقيقيه وفعلا بجد Icon_minitimeالجمعة أكتوبر 26, 2007 5:16 am

طيب يا سمسما انا كل لما اقابل بنت تقولى البنات مش زى بعضها وهكذا انا يمكن حبيت اكتر من100 مره ده مش غرور ولا كدب دى بجد فى الاخر ما اللى بيخونوا محدش يفهمنى غلط انا بتكلم على اللى انا كلمتهم وبعدين يخونوا بس انا هادخل فى موضوع فرعى هى القصه ان الواحد ممكطن هو الى يبدا بالخيانه بس انا مش بأرضه بقول يمكن دى هتكون بجد وفى الاخر تطلع خاينه تيجى اللى بعديها تقولى البنات كلهم مش كده وهكذا ..........

يعنى ايه الحل بقه وعلى فكره صدقينى مش غرور انا مش بروح اكلمهم صدقينى هما اللى بيطلبوا ده انا مش عارف يعنى ببقى بعيد عنهم وهما بيطلبوا ده وكمان بيبقوا محترمين جدا جدا

طبعا هتقولى لا صدقينى محترمين جدا جدا

وبيبقوا حلوين اوى انا مش عارف اعمل ايه بقه

بس

SemSemA ElMasrY
المشرف العام
المشرف العام
SemSemA ElMasrY

مُساهمةموضوع: رد: قصه حقيقيه وفعلا بجد   قصه حقيقيه وفعلا بجد Icon_minitimeالسبت أكتوبر 27, 2007 2:33 am

اولا تم تعديل مشاركتك يا نبيل عشان الالفاظ اللى انت كنت كاتبها
وانت مشرف المفروض تكون قدوة مش تكتب الكلام ده
وانا عايزة اقولك حاجة ما فى ناس كتير جدا متجوزين وناس مخطوبة وبنات كتير اوى كويسة ومحترمة وبنت ناس وما بتخونش ولا الكلام ده اشمعنا يعنى ال100اللى انت حبتهم
وبعدين اكيد ده مكنش حب بجد لان عمر ما فى واحد بيحب100مرة انا اعرف الواحد يحب مرة اتنين تلاتة وخلاص لكن100صعب
انا طبعا مابتدخلش فى حياتك بس انا بقول راى فى الموضوع ده
على العموم ربنا يوفقك

قصه حقيقيه وفعلا بجد
صفحة 1 من اصل 1